

Som AdWords-specialist har man ofte en lang række forskellige kunder, som hver især skal have lavet forskellige opgaver på forskellige tidspunkter og det kan være svært at holde styr på dem alle – og sikre sig at alt er i orden hele tiden.
I Helo CRM har vi implementeret et smart værktøj til automatisk at holde øje med, at der er aktivitet på kundernes AdWords-kontis. Dette vises i oversigten over AdWords-kunder via et diskret ikon som indikerer om der har været akvitet eller ej.
Problemstilling: AdWords uden aktivitet
Når der ikke er aktivitet på en kundes AdWords-konto er det typisk pga. en af flg. grunde:
- Tom AdWords Wallet (i relation til manuel optankning)
- Afvisning eller suspendering af Google
- Manglende modtagelse eller reaktion på Google-mail
Det er selvfølgelig skidt, hvis en kunde ikke har haft aktivitet på sin AdWords-konto i en periode, indtil AdWords-medarbejderen finder ud af dette – f.eks. i forbindelse med en optimeringsopgave, som er fastlåst i en cyklus (f.eks. månedlig optimering). I dette tilfælde vil der selvsagt være en risiko for at kunden får en negativ oplevelse og det er netop hvad vi ønsker at undgå for brugere af Helo CRM. Det skal simpelthen være umuligt at overse inaktivitet på kundernes AdWords-kontis.
Løsning: Tjek for visninger
I Helo CRM er der implementeret et værktøj som vi kalder for “AdWords Visningsovervågning”. Dette værktøj indikerer om der er visninger på jeres AdWords-kunders kontis. Som det kan ses på billedet, er der 3 forskellige indikatorer:
- Grønt tjek-ikon = Der var visninger på kundens konto i går
- Rødt tjek ikon = Der var IKKE visninger på kundens konto i går
- Knækket kæde = Der er ikke indtastet et Kunde-ID (hvilket er nødvendigt for at tjekke)
På denne måde kan AdWords-medarbejdere altid holde overblikket over samtlige kunders AdWords-visningsaktivitet.
Reagér hurtigt og vind kundens tillid
Opdager man først, at en kundes AdWords-konto ikke har nogen visninger, 2 uger efter at visningerne er stoppet, vil en kunde formentligt undre sig over hvorfor reaktionen kommer så sent. Omvendt vil en kunde formentligt blive glad over en så hurtig reaktion fra bureauets side, hvilket vil indikere at jeres bureau holder løbende øje med kundens AdWords-konto.